Niin harmillista kuin se onkin, joskus kaupanteon jälkeen kaikki ei suju kuten pitää. Otathan tällöin meihin yhteyttä.
Käsittelemme kaikki reklamaatiot aina kirjallisessa muodossa. Tämä on molempien osapuolten etu ja voidaan varmistua siitä mitä on yhdessä sovittu.
Ota kuitenkin huomioon, että käytetty auto ei voi olla uuden veroinen, ja jonkinlaisia korjauskustannuksia voi tulla piankin kaupanteon jälkeen.
Myyjän virhevastuulle ei kuulu:
- Huolto- ja ylläpitokustannukset, kuten öljynvaihto, ilmastointihuolto, suodattimet yms.
- Kuluvien osien uusiminen, kuten jarrut, iskunvaimentimet, akku, polttimoiden uusiminen, pyöränlaakerit, hiukkassuodatin jne.
- Sellaiset viat, jotka ovat silmämääräisesti havaittavissa, kuten ruoste, maalipinnan virheet, lommot, tuulilasin kiveniskelmät ym.
Reklamoithan heti, kun havaitset autossa mahdollisen virheen. Voit myös ensin käyttää auton korjaamolla ja pyytää vianmäärityksen, jolloin voimme ottaa helpommin kantaa siihen, kuuluuko ilmennyt vika myyjän virhevastuulle. Huomioi kuitenkin, että mikäli myyjällä on vastuu, myyjällä on myös oikeus osoittaa korjaamo, jossa auto korjataan. Voimme siis tarvittaessa kilpailuttaa korjauksen.
Huomioi myös, että kuluttajariitalautakunnan vakiintuneen käytännön mukaisesti, kun käytettyä autoa korjataan uusilla osilla, myös ostaja hyötyy korjauksesta ja tämän vuoksi kustannuksia jaetaan myyjän ja ostajan kesken. On siis syytä varautua korjauskustannuksiin, sillä käytetyllä autolla ei ole takuuta. Auton tulee olla ikäänsä ja ajokilometrejään vastaavassa kunnossa. Näin ollen paljon ajetussa ja vanhassa autossa voi olla korjaustakin vaativaa vikaa ilman, että kyse on myyjän vastuulle kuuluvasta virheestä.
Täytä reklamaatiolomake täällä (https://www.reklamaatiopalvelu.fi/reklamaatiolomake/). Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!
Mikäli olet ostanut Jr Cars auton, olethan yhteydessä Jyriin jyri.rossi@faststock.fi